אנו שמחים להגיש לכם, לקראת חופשת הקיץ, את גליון מס' 5 של כתב העת המקוון אוטוריטה.
הגליון מחזיק מאמרים משתי קטגוריות שנוגעות  ליחסי עבודה. האחת היא משפט העבודה האישי והשניה – תחום עיסוק חדש של אוטוריטה – הביטוח הלאומי.
בתחום משפט העבודה הפרטי תמצאו מאמרים העוסקים בנושאים הבאים ביניהם נושאים לוהטים שהציבור והתקשורת מתעניינים בהם עתה באופן אינטנסיבי.

המאמר הראשון הוא מאמרה של עו"ד נעמה שבתאי בכר בנושא התנכלות בעבודה, שהוא נושא בעל חשיבות מירבית במערכת יחסי העבודה. כל מי שקשור לעולם העבודה מתמודד עם השלכותיה של תופעת ההתנכלות לעובדים שעד עתה לא זכתה להכרה פורמלית. בתקופה האחרונה העיסוק בנושא תפס תאוצה ועו"ד שבתאי מציגה את הקשיים והפתרונות.

המאמר השני של עו"ד מיכל שמיר מפנה את תשומת הלב להעסקת נוער בחופשת הקיץ שהחלה זה עתה. חובותיהם של מעסיקים כלפי נוער המועסק אצלם מפורטות בצורה שיטתית ומעניינת.

המאמר השלישי – שלי – עוסק בדילמה של עובדים אשר החברה בה עבדו, סגרה פתאום את שעריה ו"התפרקה" רק כדי לקום מחדש בשם אחר על ידי אותם בעלים. בטכניקת התרמית הזאת שמתבצעת על ידי יזמים ערמומיים נאבק בית המשפט העליון באמצעות מנגנון הרמת המסך ויצירת קשר ישיר בין בעלי החברה לבין העובדים הנטושים.

המאמר הרביעי עוסק בפסק דין חדש ביותר שמסעיר את רוחות המעסיקים בהקשר ללגיטימיות של חיוב עובד לדווח על נוכחותו במקום העבודה באמצעות טביעת אצבע בשעון נוכחות ביומטרי. עו"ד עופר יוחננוף שייצג את אחד הצדדים נשוא פסק הדין מציג את עמדתו בנושא לאחר מתן פסק הדין.

שני המאמרים הבאים עוסקים בהיבטים שונים של סוגית השימוע אשר כלליה לא מפסיקים להשתנות. מאמר אחד עוסק בחובה לערוך הליך שימוע תקין גם במקרי קיצון ונכתב על ידי עו"ד אסף מסדה וגב' מאיה קובליוב. המאמר השני עוסק בהיבטים הפרוצדורליים החשובים כל כך ובהם מסמכי השימוע. המאמר נכתב על ידי עו"ד עמי פרנקל ועו"ד לירון בק.

המאמר האחרון פותח מדור חדש בכתב העת: מדור העוסק בביטוח הלאומי. במסגרתו נכתב מאמר מקיף מאד של רואת חשבון אורנה צח-גלרט בנושא דגשים בביקורת ניכויים של הביטוח הלאומי.

קריאה נעימה וקיץ נעים, העורכת.

פרופ' הדרה בר - מור

פרופ' הדרה בר-מור, עורכת כתב העת, היא פרופסור למשפטים בבית הספר למשפטים, מכללה אקדמית נתניה. מומחית לדיני עבודה ולדיני תאגידים. כתבה מספר ספרים ומאמרים רבים בתחומי התמחותה. שימשה כ-6 שנים נציגת ציבור בבית הדין לעבודה.
שמשה עורכת בכתב העת "השנתון למשפט עבודה" שיהפוך לימים לכתב העת "עבודה חברה ומשפט". שמשה כעורכת כתב העת "מאזני משפט".