הגליון הרביעי של אוטוריטה עומד בסימן של שני פרקים חדשים. האחד – בנושא של משאבי אנוש שיוקצה לו מקום מיוחד. המאמר בנושא של חובות המגייס כוח אדם חדש לארגון נכתב על ידי עו"ד מיכל שמר שמדגישה נקודות קריטיות אותן על ארגון לקחת בחשבון כאשר הוא ממנה עובד/ת לתפקיד.

השני – הפונה לחשבי שכר ועוסק בפירוט זכויות עובדים ותרגומן ל"טורים" במשכורת. במסגרת זו כתבה עו"ד מיכל שמיר מאמר בנושא הסכם לתשלום "שכר נטו" והשלכותיו על חישוב השכר.

פינה מיוחדת מוקדשת לנושא ההטרדה המינית ולהיבטים שונים בטיפול הארגון בכך: מאמר אחד נכתב על ידי עו"ד אסף מסדה וגב' מאיה קובליוב ועוסק בחובות הארגון לטפל בשמועות שדבקו בעובד כאילו הטריד מינית ובתוצאות של הימנעות מטיפול בכך. המאמר השני נכתב על ידי עו"ד חן קוזינץ ועוסק באופיה של ההטרדה המינית והשלכותיה על סמכותו של בית הדין לעבודה.

במסגרת משפט העבודה האישי נדונו מספר סוגיות: ד"ר עו"ד עמית גורביץ כתב על פסק דין חדשני בסוגית הרחבת זכותו של עובד להחזיק מסמכים שהפיק במהלך עבודתו. עו"ד עמי פרנקל ועו"ד לירון בק התייחסו לקלות הבלתי נסבלת של פיטורי עובד ותיק והאירו נקודות שעשויות לסייע לעובד בהתמודדותו מול תופעה זו. לבסוף, אני התייחסתי לנושא חשיפת שחיתויות וההגנה שבית הדין אמור להעניק לעובד המתלונן לאור פסיקה חדשה בנושא.

אני מאחלת לכם קריאה מהנה !

פרופ' הדרה בר - מור

פרופ' הדרה בר-מור, עורכת כתב העת, היא פרופסור למשפטים בבית הספר למשפטים, מכללה אקדמית נתניה. מומחית לדיני עבודה ולדיני תאגידים. כתבה מספר ספרים ומאמרים רבים בתחומי התמחותה. שימשה כ-6 שנים נציגת ציבור בבית הדין לעבודה.
שמשה עורכת בכתב העת "השנתון למשפט עבודה" שיהפוך לימים לכתב העת "עבודה חברה ומשפט". שמשה כעורכת כתב העת "מאזני משפט".